Παρασκευή 23 Δεκεμβρίου 2011

ΕΙΔΙΚΗ ΓΥΜΝΑΣΤΙΚΗ ΚΑΙ ΨΥΧΟΚΙΝΗΤΙΚΗ ΣΕ ΑΤΟΜΑ ΜΕ ΑΥΤΙΣΜΟ


ΤΟΜΕΙΣ:

1. ΛΕΠΤΗ ΚΑΙ ΓΕΝΙΚΗ ΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑ

Ισορροπία και συντονισμός κινήσεων, κάτω και πάνω άκρα, δάκτυλα χεριών-ποδιών.

2. ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΜΕ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΑ
Κουτιά, κιβώτια, στατικό ποδήλατο, πολύζυγα, μπάλες, στεφάνια, ράβδους, σχοινί, πάγκους κ.λ.π. Το παιδί μαθαίνει και εξασκείται να σηκώνει, τινάζει, σπρώχνει, στηρίζεται, σκαρφαλώνει, ανεβαίνει, κρέμεται, σκύβει, στριφογυρίζει, πιάνει, κρέμεται κ.λ.π.

3. ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΣΙΓΥΡΙΣΜΑ ΚΑΙ ΑΝΤΙΔΡΑΣΗ

Το παιδί πρέπει να αντιδρά σε διάφορα ερεθίσματα όπως σήματα και εντολές. Συνιστώνται ασκήσεις αυτοεξυπηρέτησης, περπάτημα, τρέξιμο σε κύκλο.

4. ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΚΙΝΗΣΗ ΚΑΙ ΑΙΣΘΗΣΗ ΤΟΥ ΧΩΡΟΥ

Το παιδί εξασκείται στον προσανατολισμό, θέση σώματος, των μελών του σώματος και τον ρυθμό.

5. ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΣΤΟ -ΚΑΙ ΜΕ- ΤΟ ΝΕΡΟ, ΟΤΑΝ ΕΙΝΑΙ ΔΥΝΑΤΟΝ

Περπάτημα στο νερό, κίνηση χεριών-ποδιών , γλύστριμα, βύθισμα, βουτιά, συντονισμός χέρια- πόδια. Συμμετοχή στα Special Olympics.

6. ΙΠΠΑΣΙΑ ΣΑΝ ΘΕΡΑΠΕΥΤΙΚΟ ΜΕΣΟ

Επαφή των παιδιών με το άλογο και με τις δραστηριότητες ενός ομίλου.

7. BOWLING


ΣΤΟΧΟΙ:

Α) ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΣΥΝΕΙΔΗΣΗΣ ΤΟΥ ΣΩΜΑΤΟΣ ΤΟΥ, ΤΗΣ ΔΥΝΑΜΗΣ ΤΟΥ, ΤΟΥ ΣΥΝΤΟΝΙΣΜΟΥ ΜΕ ΤΙΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΜΕΤΑΚΙΝΗΣΗΣ.


Β) ΑΥΤΟΕΞΥΠΗΡΕΤΗΣΗ
επιμέρους στόχοι: 
ασκήσεις επιδεξιότητας των δακτύλων, συγχρονισμός βλέμματος-κίνησης, βλεμματική επαφή.


Γ) ΑΔΡΗ ΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑ
-είναι αδέξιο το παιδί;
-υπάρχει παρεμπόδιση ή δισταγμός των κινήσεων όλου του σώματος;
-υπάρχει παρορμητισμός ή αδράνεια που εκφράζεται με την κίνηση;
-δυσκολεύεται το παιδί να πάει όπου θέλει;
-δυσκολεύεται να σταθεί όρθιο χωρίς να πέσει και χωρίς να ταλαντεύεται υπερβολικά;
-δυσκολεύεται να χοροπηδήσει σ'ένα σημείο χωρίς μεγάλη απόκλιση;
-δυσκολεύεται να καθίσει στην καρέκλα;
-ενώ κάθεται μπορεί να σκύψει να πιάσει κάτι που έπεσε από το τραπέζι χωρίς να πέσει το παιδί;
-μπορεί να ισορροπήσει αφού πηδήξει από χαμηλό σκαλάκι;
-μπορεί να χοροπηδήσει στο κάθε πόδι χωριστά;
-μπορεί να περπατήσει πάνω σε μια ίσια γραμμή;
-μπορεί να κάνει (στατικό) ποδήλατο ή να τραβήξει ένα καροτσάκι;

Δ. ΟΠΤΙΚΟΚΙΝΗΤΙΚΟΣ ΣΥΝΤΟΝΙΣΜΟΣ
-Το παιδί  μπορεί να πετάξει σωστά μια μπάλα σε μπασκέτα;
-Ποιες είναι οι ανεξάρτητες κινήσεις των δακτύλων του;
-Τρέμουν τα χέρια του όταν πιάνει τη μπάλα ή άλλα αντικείμενα;
-Μπορεί να μιμηθεί κινήσεις του ενήλικα;


Επιμέλεια:    Δρ. Μηλιάδης Οδυσσέας
                     Ειδικός Γυμναστής 
                     Διδάκτωρ Εθνικής Ακαδημίας 
                     Φυσικής Αγωγής &Σπορ
                     Βουκουρέστι Ρουμανίας
     









Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...